Malin Åkerström

Dagarna rullar på

Publicerad 2015-10-22 07:59:40 i Allmänt,

Dagarna rullar på i ett lite halvt sniglande tempo. Skola varje dag och sedan hästarna. 

Contendra är inte så rolig eller lätt just nu. Supertråkigt!! Igår fick jag galoppera många varv på ängen för att få henne någorlunda okej och sluta springa med huvudet så högt att hennes öron slår i min hjälm, också för att få henne att sluta springa på tvären och göra luftskutt i varannat galoppsprång. Dagen innan det skippade jag att galoppera helt för hon var så spänd för allt.. Hoppas hon blir bättre och tur att det är några veckor kvar tills tävling även om det är väldigt tråkigt.. För ett år sedan var tävling och träning min vardag och jag vet inte om jag någonsin kommer vänja mig av med att inte ha det så. 

Princen var på Täby och gjorde snabbjobb med Ninni igår och han skulle ha känts bra vilket är skönt att höra. Hoppas det håller i sig för nästa vecka ska i alla fall han tävla. 

Wicky ska idag jogga 15 min, hon vilade igår men fick nya skor och skor bak igen. Bara manen som måste klippas innan hon blir en riktig häst. Men jag väntar tills efter nästa veterinärbesök tror jag.. Så man vet mer om hur hennes liv kommer se ut. 

Igår tränade jag Honey igen och ibland är det skönt att kliva på en häst som är så lätt och fin att rida. Inte spänd utan lydig och bra. 


Massor med kärlek till henne!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela