Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2015-11-23 08:27:28 i Allmänt,

Back to school idag. Jag hade faktiskt inte ens Söndagsångest igår. Min helg har varit så extremt tråkig och innehållit på tok för lite häst.. 

I lördags tog jag morgonpasset i stallet och red ut en sväng på Wicky. Skönt att någon gång i veckan kunna rida när det är ljust ute. Att det har varit helt fruset i marken gör inte oss någonting heller eftersom vi ska rida på hårt underlag. Efter stallet så åkte jag till mormor och pluggade resten av dagen. Hann i alla fall nästan klart med en hemtenta och gjorde klart de där dumma kompletteringarna.. Avslutade dagen med att åka och kvällsfodra och mysa lite med hästarna. 

Igår jobbade jag på kontoret halva dagen. Sedan red jag Asta och Princen. De var pigga och glada i det kyliga vädret men snäll att rida på. Åkte sen till mitt stall och hade ett bra pass med Wicky ute på fältet. Hon kändes faktiskt nästan inte ens stark utan reglerbar även om hon hetsar fram och låter som ett jetplan. Rundade av kvällen med att plugga lite mer.. 

Contendra får jag egentligen skritta uppsuttet på men jag tycker att hon kan få lite semester istället då vi inte har något viktigt att komma igång till. Hon går ute i en stor hage och springer och busar runt där. Jag vill ta det lugnt och försiktigt igång med henne och låta det ta lite tid eftersom hon var så dum under sista perioden jag red henne. Om en vecka ska hon på återbesök så jag hoppas att hon ska vara bra då! 

Denna vecka tror jag blir lite roligare än den förra. Inga tentautlämningar.. Det är Stockholm horse show i helgen, jag ska träffa Jenny och Asta ska äntligen tävla på onsdag. 



Pappa har byggt en hölåda till mina hästar så de har ngt att göra på dagarna. Jag ska även få en vattenlåda som han ska bygga till helgen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela