Malin Åkerström

Lördag

Publicerad 2015-11-14 23:02:48 i Allmänt,

Imorse var jag en zombie eller ett spöke eller nått annat skumt för fy tusan vad trött jag var. Jag hade morgonpasset i stallet och vaknade liksom aldrig till liv.. Men blev bättre när jag klev på Wicky och red en sväng i regnet. 

Jag har ridit på Wicky i tre veckor nu, tiden går så mycket fortare nu när jag får rida. Jag har inte ökat antalet minuter i trav och galopp något under denna tid då jag vill göra allt så långsamt som möjligt och stärka den där senan. Hon hinner trots de få minuterna bli fin i både trav och galopp när jag rider och har varit bra hela veckan. Självklart är hon dock en fartdåre mellan varven också men det är sådan som hon är min knäppa, underbara häst. 

Asta har jag också ridit idag och hon har varit snäll och lugn en längre period nu. Positiv till arbete och allmänt mjuk och lättsam. 

Topanga har jag hoppat studs på och hon kändes så galet fin idag, helt perfekt!! Klippte henne innan jag red och även Apple blev klippt när jag ändå var igång. Min syster har tävlat Pysen idag och vann lätt a och kom 2a i Msv b efter två felfria rundor och är därmed också kvalad till Msv a! Hur grymt?? Tur att hon visar vart skåpet ska stå när jag satsar på rehab med mina djur. 

Avslutade dagen med att kvällsfixa och fodra hos mina hästar. Tänk att jag hinner längta tillbaka och sakna dem under dagen bara.. De är sådana glädjespridare! 


Denna vita sak hade mer päls än vad jag någonsin har klippt! Så himla go och rar ponny den där Apple. Vi bygger upp henne sakta för det var ingen idé att hetsa för att hinna rida en tävling detta år. Kanske blir någon pay and jump i december men det återstår att se! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela