Malin Åkerström

Kärleken övervinner allt

Publicerad 2015-11-07 22:52:55 i Allmänt,

Ibland önskar jag verkligen att man kunde stänga av sina tankar och känslor. Även om det är tråkigt så är det inte smärtsamt. 

Min helg på Strömsholm är så långt ifrån så som jag hade hoppats och önskat att den skulle vara men den innehållet så ofantligt mycket kärlek som jag är tacksam över. Contendra fick åka hem igår då hon inte beter sig okej och jag är väldigt orolig över vad det kan vara med henne. Hon hoppade trots det tappert runt banan även om hon rev mer hinder än vad som är tillåtet. Att känna känslan av att hon ändå försöker trots att det är så många faktorer som tyder på att hon inte är okej gör mig ledsen men också stolt. Jag är stolt över det band vi skapat och det förtroendet vi har för varandra. Nu ska jag göra mitt bästa för att hitta felet och en lösning som kan hjälpa min fantastiska häst. Just nu önskar jag att jag var i hennes närhet och kunde berätta för henne att allt kommer att ordna sig. Men jag är kvar på Strömsholm med Topanga. 

Topanga åkte med mig tillbaka hit igår och hoppade en klass imorse. Hon har inte hoppat på en månad så hon är inte i sitt livs form men så tapper hon är. Rundan var superbra men jag red lite klantigt på två hinder så två bommar föll. Men jag är så nöjd och glad över henne. Vilket hjärta hon har och som hon krigar och kämpar för mig. Det är med ren glädje jag vistas i hennes närhet. 

Tova är med mig här också och hon är bäst. Jag är så glad över att ha en sådan fin vän i mitt liv. Hon ställer upp i vått och torrt. Vi har kollat på 150-hoppningen på kvällen och en sak vet jag säkert att till de klasserna vill jag tillbaka och hur lång och svår vägen än kommer att vara så kommer jag inte att ge mig, aldrig någonsin! 


Topanga <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela