Malin Åkerström

Häst

Publicerad 2015-11-05 11:29:01 i Allmänt,

Det är väldigt mycket kring hästarna just nu då jag inte har någon dag i skolan denna vecka. Men jag gjorde klart min hemtenta med alla dessa bråkiga referenser inatt. Skönt nu kan jag inte ändra mig utan jag får hoppas att den duger. 

Agneta är på semester så jag har Asta och Princen mycket. Men de sköter sig. Igår var jag på Täby galopp med Princen för att Ninni skulle göra ett snabbjobb med honom. Han var snabb!! Ninni är en fantastisk jockey och väldigt ödmjuk och snäll. Hon har känt Asta och Princen mycket längre än vad jag har så mitt förtroende är stort inför hennes åsikter och tankar kring dem. 

Contendra chillar nu i två dagar så hon ska orka hoppa i helgen. Jag har väl ingen fantastisk känsla men jag ska göra mitt bästa och njuta av lite tävlingsatmosfär. 

Wicky blir bättre och bättre och galoppen mer och mer kontrollerbar. När hon känns som den snälla och trygga hästen att rida ut på dessa mörka höstkvällar vet man att de andra inte är så snälla..hon är en stor glädjespridare i mitt liv just nu. Jag njuter för man vet ju aldrig hur länge det varar. Denna månad ska jag kolla senan igen och jag är nervös men försöker att inte tänka på det.

Nu måste jag packa vidare och börja rida så jag och tendris kommer fram till Strömsholm före midnatt..



Han är för snabb för att bli bra på bild..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela