Malin Åkerström

Fredag

Publicerad 2015-11-13 08:27:47 i Allmänt,

Det är fredag vilket är skönt men ändå inte. Jag har inget roligt att se fram emot denna helg.. Jag skulle ha tävlat Honey imorgon men då har hon såklart också gjort illa sig. Typiskt! Istället ska jag plugga då denna kurs vi precis börjat med innehåller 4 individuella hemtentor, praktik och grupparbeten. Jag vet inte hur omfattande de är ännu men det visar sig. 

Det är supertråkigt utan Contendra att rida på och 3 veckors vila tills hennes återbesök känns som en evighet. Däremot så är jag så glad över min lilla tjocka, fluffiga och älskade Wicky. Hon har galopperat bra och lugnt i princip hela veckan. Hon är glad och jag blir så glad av henne. Rädslan för att skadan ska gå upp är ständigt närvarande men den känns inte skör som silke längre utan mer som papper. På tisdag ska vi ultraljuda den igen så hoppas att insidan blir lika bra som utsidan. 

Princen sprang på Täby igår, nattlopp kan man kalla det. Jag tror hans sovklocka hade ringt för längesen när han skulle ut och springa för han var inte så snabb. Men han är min snabbaste kompis ändå. Bättre lycka nästa gång! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela