Malin Åkerström

Resultat Falun dag 4

Publicerad 2015-05-18 09:18:26 i Allmänt,

Igår bjöd Falun på mycket regn. Det var väldigt blött på banan. Contendra hoppade en 130cm. Superfin var hon. Jag gjorde en miss och därför rev hon ett hinder men eftersom det bara var 4 felfria av närmare 40 starter så kom jag 7a. Kan inte vara mer nöjd med Tendris än vad jag är. Hon har nu verkligen bevisat att 130 inte är svårt för henne och hon är så härlig när hon hoppar som igår. Som hon kan skjuta upp i luften precis hur högt som helst oavsett hur nära eller långt ifrån hindren hon är. Jag är så stolt över henne och utvecklingen hon har gjort under det år som hon nu har funnits hos mig. 

Vi kom hem runt 16 igår så jag fixade med Chanova och pussade på Topanga. De där två gör ju det lite lättare att komma hem. Jag älskar tävlingar och det är alltid lite motigt att åka hem från en. Dalarna har ju bjudit på ett fantastiskt team runt omkring mig, fina hästar, Wicky och mycket mer. 

Nu måndag morgon och tillbaka till verkligheten, har skola hela dagen och jobbar hela kvällen. Men började morgonen med ett litet trimpass på Chanova medan Fredrik lät Contendra jogga några varv på lina. Chanova var lugn men glad över att få ridas igen efter en kortare vila. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela