Malin Åkerström

Guldstjärna till Chanova och Princen!

Publicerad 2015-05-21 12:32:57 i Allmänt,

I tisdags var Chanova iväg på sin livs första hoppträning på fina Vällsta. Hennes tävlingsdebut närmar sig så bra att åka iväg och träna lite innan. Hon hoppade så snällt alla hinder och en lite längre bana på 90cm. Mur och grejer flög hon över utan att blinka. Så himla okomplicerad och positiv liten tjej. I helgen ska hon på sin första pay and jump och sen ska vi ta det lite lugnt fram till hennes tävling och bara finslipa på det sista.

Igår var jag på Täby galopp med min saknade vän Tova för att heja på Princen som gjorde sitt första lopp på länge. Vann gjorde han överlägset. De andra hästarna var väl ca 20 meter efter honom när han gick i mål. Vilken stjärna och sjukt vad snabbt hans ben kan springa. 

Contendra har en lugn vecka. Red ut igår och joggade lite. Hon är väl inte i sin bästa form milt sagt. Mest sjövild! 

Nu är jag påväg in till skolan för föreläsningar i eftermiddag. Har ridit Asta och hoppat lite på förmiddagen. Hon har blivit så snäll så jag tror nästan att vi börjar förstå varandra och jag tror att hon accepterar mig nu.. I alla fall lite!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela