Malin Åkerström

Chanova den lilla stjärnan

Publicerad 2015-05-10 13:26:56 i Allmänt,

I fredags började dagen med värsta tänkbara, tenta! Gick sådär men borde klara mig hoppas jag. Fick i alla fall VG på den jag hade innan så det var bra. 

Jobbade sen med bokföringen innan jag åkte till stallet. Joggade Contendra ute en sväng efter den lite tuffare träningen. Pigg som bara den var hon trots att hon borde ha varit trött. Hovis kom och skodde henne och Chanova på kvällen också. 

Igår blev det en lugn och skön dag. Skrotade mest omkring och lät var sak ta sin tid. Red Asta och Princen och båda var snälla. Trimmade på Contendra som var fin och red ut och galopperade på Chanova på åkrarna. Så duktig liten häst. 

Idag har jag hunnit med Asta och Princen och Chanova ännu så länge. Chanova har hoppat kombination för första gången och spetsar öronen och hoppar som vanligt allt jag ber henne om. Hon är modig och har en fin inställning. 

Klockan 3 ska jag kolla på Annas musikal så hann inte Contendra på förmiddagen så får rida henne ikväll. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela