Malin Åkerström

C O N T E N D R A <3

Publicerad 2015-05-02 21:01:22 i Allmänt,

Den där hästen slutar aldrig förvåna mig. 

Idag har vi varit på sundbyholm och skuttat 120cm och debuterat 130cm. FELFRITT hoppade hon i båda klasserna och var så fin och så duktig. Låter kanske inte mycket i de flestas öron och även om jag har tävlat betydligt högre så betyder dagens 130-runda så mycket för mig. För 11 månader sen gjorde hon sin livs första start på tävling och då hoppade vi 95cm. Jag visste inte ens om vi skulle ta oss runt de små hindren. Idag hoppar stensäkert i 120 och gör en fantastisk 130-debut där hon återigen får det att kännas så himla enkelt. Contendra är en svår häst som kräver mycket stöd men nu när hon litar på mig gör hon precis vad jag ber henne om. Vi har jobbat hårt och vägen har varit svår emellanåt men efter idag känner jag verkligen ett stort hopp om framtiden tillsammans med denna stjärna. Tacksamheten är stor och kärleken är enorm för min Contendra. Det bästa av allt är också att det är min häst och ingen kan ta henne ifrån mig. 

Tack Contendra för att du gör ditt yttersta för att hoppa felfritt över alla hinder jag styr dig emot! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela