Malin Åkerström

Tisdag

Publicerad 2015-03-31 20:33:38 i Allmänt,

Gårdagen bjöd som sagt på en förskräckligt dum tenta.. 80% av klassen år 2012 fick underkänt på nästan exakt samma tenta. Oddsen är inte så bra med andra ord. Fy bubblan vad jag hatar den där delen med att plugga. Jag var förberedd men ändå så fick jag gissa mig fram till olika svar.

Hade ett bra pass med Contendra igår i alla fall och terapi med Bosse som fortfarande inte vill att jag rider. Princen red jag också och han har haft två bra tillfällen i rad. 

Idag var jag i skolan för ett grupparbete. Inte så länge så var hemma tidigare än vanligt. Red ut på Contendra och pysslade med lilla Bosse. Söt som socker är han! 

Är omotiverad till allt som inte heter häst för tillfället och saknar alla tävlingar och träningar. Jag slutade på Runsten av en anledning och jag vet att jag gjorde rätt men tävlingslivet och livet med hästar på heltid är det enda tänkbara och roliga för mig. Det är vad jag vill göra, men vi har inte ekonomin för att tävla så mycket och framförallt inte för åka på så mycket meeting. Jag hatar pengar! Jag hatar makten pengarna har över mitt liv. Jag gör allt jag kan för att få ihop varenda krona som går. Det krävs hårt arbete och långa dagar men ändå så är pengarna bara tillräckliga för att jag ska gå runt med de 2 hästar jag betalar för. Många tycker säkert att jag är bortskämd som kan ha två hästar men jag jobbar hårt för att kunna ha dem. Jag väljer bort mycket annat och lägger sällan ens en femkrona på mig själv. Livet skulle dock lättas upp om jag fick ha lite mer av det gamla kvar. Att få göra något man älskar är så otroligt mycket lättare än något man mer eller mindre bara måste göra.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela