Malin Åkerström

Resultat Södertälje dag 2

Publicerad 2015-03-15 22:27:56 i Allmänt,

Idag är första gången på väldigt länge som jag under en liten stund har känt mig high on life.

Dagen började med lite sovmorgon innan jag halv 10 var i stallet hos mina hästar. Red ut en lite lugnare sväng på Contendra i det fortsatt fina vädret. Brukar alltid rida ut dagen efter tävling om jag har möjlighet. Contendra blir inte länge så trött i kroppen men det är mycket nya intryck för huvudet.

Red sen Bosse på utebanan. Galopperade och allting och trots bilar, barn, människor och andra hästar runt om på gården så skötte han sig som en
Stjärna. Riktigt nöjd över det!

Åkte sen och fixade Topanga fin för tävling och återvände till Södertälje för att rida i stora Wäsbys div1 lag. Topanga hoppade felfritt i grundomgången vilket alla i vårt lag gjorde. I omhoppningen var hon överlägset snabbast men vi rev ett eller rättare sagt JAG rev, svängde lite fort så mitt ben åkte in i infångaren. Men hon var så fin, känns så fräsch och lyckan att få göra sådana här saker tillsammans med henne är stor. Laget slutade 2a så det var kul. Att vara hemma igen i grymma stora wäsby med alla vänliga människor är också fantastiskt. 

Är nu hemma så blev en sen kväll men att inte behöva åka till Huddinge imorgon då vi har självstudier ökar också dagens lycka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela