Malin Åkerström

Nästan en stadsmänniska

Publicerad 2015-03-22 00:51:08 i Allmänt,

Igår hade jag självstudier men blev kanske bara en timme med anatomin.. Red Bosse och Contendra på morgonen. Bosse ska vila nu i en vecka efter 5 veckors jobb. Han behöver det och smälta allt han har lärt sig. Om man kan rida i alla gångarter måste man väl ändå räknas som inriden!? Contendra ska jogga ute i tre dagar så bara över helgen. Hon är inte van att gå så mycket så viktigt att lägga lite pauser så hon också hinner ta in allt och återhämta sig. Hon är fortfarande en orutinerad häst men lite erfarenheter. 

Åkte till min mammas jobb för att lära mig saker i receptionen där jag ska jobba i några dagar i april. Det drog ut på tiden så därför hann jag inte plugga så mycket innan familjen, mormor och morfar skulle ut och äta middag i stan. 

Trevlig middag som avslutades med tårta hemma hos mormor och morfar. 

Idag är veckans lediga utan anatomi. Var hos Princen vid 10 och hoppde lite och han var grym idag. Joggade sen Contendra och tog rätt gott om tid på mig i stallet innan jag åkte hem. 

Ikväll har jag spenderat kvällen i stan igen med Marika och Jenny. Mina saknade fina gamla kollegor. Två dagar i stan i rad borde nästan göra mig till en stadsmänniska.. Men bäst ändå att komma hem till Lindholmen!

Ni <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela