Malin Åkerström

Jobbar lite

Publicerad 2015-03-26 15:47:42 i Allmänt,

Natten till igår sov jag i stan så åkte hem på förmiddagen igår för att hinna med allt som skulle göras. 

Var hos Princen vid 13 och red honom. Han är rätt fin men lite lat. Duktig hur som helst och blir allt lydigare för hjälperna. Är ju lite annorlunda ridning för en galopphäst. Asta ska snart tävla så hon tränar hårt på galoppen inför det, hoppas hon vinner!

Åkte sen och trimmade på Contendran, jobbade med de där jobbiga övergångarna mellan skritt och galopp. Blev absolut bättre för varje övergång jag gjorde men jag vill ha de ännu bättre ändå. Superfin mellan alla övergångar i alla fall. 

Hann hem och bli förhörd av pappa på lite instuderingsfrågor inför tentan innan jag åkte vidare till Topanga för en tur på fälten. Topanga är fantastisk men hon känns lite låg på något vis. Inte samma glädje som hon brukar ha samtidigt som hon är glad. Mamma är borta nu igen vilket är bra för då kan jag och skogen få tillbaka min vilda och busiga Topanga. Kanske hon har blivit för programmerad med dressyr!? Måste i så fall ändras på! 

Kvällen fortsatte sedan med instuderingsfrågorna.. Suck kommer aldrig få in allt. 

Dagen idag började med en tur på fälten med Topanga igen. Vi måste till skogen tror jag så där får vi nog spendera helgen. Skogen är bättre tycker hon. Mjuk och fin är hon i alla fall som vanligt. 

Åkte sedan vidare och pysslade med Bosse och trimmade Contendra på utebanan efter att ha skrittat ute en stund. Eftersom det blåste och jag hade lite tidspress åkte gramanen på. Det var dagens räddning kan man säga.. En traktor höll på intill ridbanan så jag satt löst ett antal gånger. Men när den åkte iväg gjorde hon väldigt fina övergångar mellan skritt och galopp på rakt spår. Lite lättare med graman såklart och målet är bra övergångar utan den. 

Nu jobbar jag på Täby Rehab Center i receptionen mellan 12-21 idag, känslan när pengarna rullar in är inte helt fel och komma bort från tentahetsen säger jag inte nej till! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela