Malin Åkerström

En tidigare kväll än vanligt

Publicerad 2015-03-10 20:22:17 i Allmänt,

Dagen började extra tidigt för att hinna till Contendra innan skolan. Benet var väldigt mycket bättre. Tog en promenad med henne då hon fått stå i en ruta hela dagen för att komma bort från leran. 

Skolan var helt okej idag för idag förstod jag dagens system vi har jobbat med! Vi hade en gruppuppgift på eftermiddagen och vi jobbade över lunchen så vi blev klara tidigare än beräknat. 

Var alltså i stallet tidigare än jag trott och började med lilla Bosse. Longerade honom ute och red sedan inne. Satt upp och av 4 gånger och travade en lite längre stund och när han var lite trött galopperade jag några långsidor. Vet att jag sa att jag skulle vänta men fick ett bra läge till att göra det så provade och han skötte sig utmärkt. 

Trimmade sen Contendra och svullnaden försvann nästan helt, fin var hon också. Tycker så mycket om att trimma på henne, kan hålla på i timmar bara för att det är så roligt. Hon fick ett nytt bandage inatt så får vi se hur benet vill vara imorgon!


Han är bra söt lilla Bosse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela