Malin Åkerström

Tävling

Publicerad 2015-06-06 19:25:05 i Allmänt,

Åh så jag älskar tävlingar. Även om Contendras resultat hittills i helgen är lite missvisande. Men hon går in på denna stora slottsbana och hoppar på gräs för första gången och gör det strålande. Några bommar rullar men hon gör vad jag ber henne om och hon är inte ens spänd. Känns fin i markarbetet gör hon också. Det är i överlag mycket fel i klasserna både på ponny och häst. Banan lutar väldigt vilket såklart gör det svårare. Contendra är förmodligen en av de mest orutinerade hästarna här men är ändå inte sämst. Självklart är jag inte speciellt nöjd i det ögonblick då jag lämnar banan tävlingsmänniska som jag är. Men efter en stund kan jag vända det till något positivt och bli stolt över min häst. Jens Fredricson kommenterade faktiskt vilken fin och läcker häst hon är idag och de orden kommer jag kunna leva länge på. 

Nu är vi ute och äter gräs igen jag och Contendra och får ladda om till imorgon. Allt runtomkring själva tävlandet är så roligt på meeting. Allt fixande med hästarna och människor som man inte så ofta träffar hinner man umgås med. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela