Malin Åkerström

Sommarlov med lite jobb

Publicerad 2015-06-23 18:28:27 i Allmänt,

För första gången sedan jag tog studenten för 3 år sedan har jag semester. I snitt har jag varit ledig två dagar i månaden de senaste åren så att vara ledig är något jag nästan har glömt bort hur man är. Denna sommar står endast jobb 1-2 dagar i veckan på schemat. Såklart skönt med så lite men välbehövligt att göra något så jag inte blir för uttråkad. Igår åkte jag hem och bokförde lite samt red på Asta och Princen. Red även på galopphästarna imorse innan jag återvände till landet. Jag tycker att det är väldigt kul med galopphästarna och deras träning så är alltid motiverad till att åka dit. 

Här ute har jag tre hästar jag har ridit dagligen. Jody och Contendra har jag ju på heltid men just nu har jag Topanga också för mamma har tagit semester från ridningen ngn vecka. Inte mig emot då den där hästen ger mig så mycket glädje. 

Contendra har uppfört sig långt över förväntan här ute även om hon stundtals är svår. Under ridturen idag hann många tankar passera mitt huvud T.ex. tankar om hon kanske är för svår, men jag hann snabbt ändra mig då jag trots allt varje ridpass får igenom det jag vill, varje ridpass är hon en utmaning men det gör också att jag tycker att det är så roligt att jobba med henne. Hon är känslig och man måste hela tiden lirka med henne. Det går inte att sätta hårt mot henne då det bara blir hårt mot hårt då och då vinner jag aldrig. Men jag är något listigare än henne så därför funkar det bra att lirka med henne. Jag älskar den ridningen jag kan komma till på henne och hur mycket jag kan utvecklas i takt med henne. Det är kul att känna att det finns så mycket som kan bli bättre även om hon utåt sett ofta ser kanske fin ut. 

Häromkvällen var alla hästarna på rymmen och halva simpnäs jagade efter dem. Utan något ont anande bastade vi istället och hade inte koll på våra telefoner så när denna lilla händelse nådde oss var alla hästarna bakom lås och bom igen och helt utan skador. Men vi har efter det delat upp hagen till två så de går två och två vilket har gjort alla mer lugna och harmoniska. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela