Malin Åkerström

Livet rullar på

Publicerad 2015-06-17 22:42:25 i Allmänt,

Dagarna rullar på, den ena långsamt i brist på saker att täcka dagens timmar med och den andra rinner förbi innan jag ens hinner blinka med ett fullspäckat schema. Då föredrar jag helt klart de fullspäckade dagarna. Idag har varit en sådan dag, jag åkte hemifrån vid 07 imorse och är nyss hemkommen och undrar vart tiden tog vägen, jag åkte ju nyss!?

För att berätta om det viktigaste som har hänt sedan sist så har störst fokus legat på mina kära galopphästar. Jag red båda två i måndags och igår. Idag har de tävlat på Täby och att då få vara deras groom är jag så glad över och jag blir så stolt när de presterar så bra. I mina ögon är det såklart oavsett resultat världens snabbaste hästar. I alla fall de snabbaste som jag känner. Princen tog hand om andra platsen i sitt lopp idag och Asta gjorde världens insats på upploppet och slutade 5a och pris till båda två blev det då. Så bra ägare till dessa två hästar också som alltid ser till deras eget bästa.

Contendra har tagit det lugnt efter helgen och bara joggat, gått promenader, ätit mängder med gräs, pysslats med och pussats på. Idag var vi dock en sväng förbi min grymma veterinär Håkan för att göra en vet check. Hon har gjort sitt livs första tävlingsår och eftersom jag är väldigt rädd om henne så är det bra att kolla upp henne även om hon känns hur frisk och fräsch som helst. Inte en böjprovsreaktion hade hon i alla fall så det är jag väldigt glad och tacksam över. Planen just nu är att hon får en lugn vecka för att sedan ridas i två veckor innan hon får vila i en hel vecka innan allvaret drar igång igen. 

Topanga har haft strul med hovarna men är nu fixad och ridbar. Jag red på henne idag och hon var precis som min fantastiska Topanga ska vara. 

Chanova har stannat uppe i Dalarna för att gå på bete och hon har lämnat ett stort tomrum efter sig. En så glad och positiv häst som ger så mycket glädje tillbaka till mig är svårt att inte sakna. Men samtidigt som jag saknar henne så är jag otroligt glad över att jag har fått chansen ha henne hos mig och att jag fått lära känna en så fin individ. 

Wicky försöker vi få dräktig men hittills utan positiva resultat. Såklart tråkigt när jag väl har tagit beslutet att betäcka henne efter mycket velande fram och tillbaka. Men ännu finns det hopp och chanser kvar så ännu ger vi inte upp hoppet. Skulle så gärna vilja ha henne som tävlingshäst men jag hoppas att hon känner sig lycklig över att få en sommar ute i hagar fulla med gräs. 

Imorgon åker jag till landet med familjen och hela vårt lilla zoo för att stanna fram till augusti. De senaste två åren kan man räkna på en hand hur många dagar jag har spenderat där. Landet är som ett paradis och jag älskar det där stället. Men trots det så känner jag mig lite vilsen inför flytten dit. 

Tack för att du är du <3 


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela