Malin Åkerström

Livets vändningar

Publicerad 2015-07-16 21:04:13 i Allmänt,

Igår var en bra dag. Den började med två riktigt bra trimpass med Asta och Princen. Sen ut till landet för lite födelsedagslunch för min kusin Fredrik innan hästarna här fixades. 

Jody och Topanga hoppade sedan en serie på ridbanan här ute. Jody var riktigt duktig och Topanga gjorde sin första hoppning sen kanske 3 månader tillbaka. Hon bockade så glatt efter hindren och kändes bättre än på länge. Faktiskt en fantastisk känsla med min prinsessa. 

Firandet av Fredrik fortsatte sedan med middag och efterrätt. Kvällen spenderas sedan i vår nya badtunna tillsammans med några kompisar här ute. 

Idag har dagen inte alls känts lika bra. Känner mig så uppgiven..

Imorse åkte jag hem för Håkan kom och skulle kolla på Contendra. Han är verkligen världens bästa veterinär. Vi har en bra dialog och jag litar på hans beslut till 110%. Han gör också allt han kan för mina hästar. Contendra är fortfarande lite dålig. Inte direkt halt men kort i steget. Musklerna i bogen är spända efter smällen hon fick. Det kan ta lite tid innan det blir bra tyvärr.. Men hon ska börja skrittas på i alla fall och är nu tillbaka med mig på landet. Även om jag är glad över förbättringen och att diagnosen bara är en ordentlig smäll så känns det tungt. Jag står nu med 2 skadade tävlingshästar.. Contendra som var så fin och har presterat så bra också. Tävlingar var anmälda och nya debuter planerade. Nu ligger det på hyllan.. Jag som har längtat så mycket och planerat och återigen längtat.. 

Hann återfå ett leende i alla fall efter varsitt härligt galopppass med Princen och Asta innan nästa bakslag kom...

Wicky min älskade Wicky har bakterier i livmodern som inte försvunnit trots behandling. Därför blir hon heller inte dräktig.. Tråkigt när jag nu i två år har väntat på ett föl som aldrig vill komma. Tråkigt när hon inte går att rida på och en miniwicky skulle vara så häftigt att få uppleva.. 

Bild från ärevarvet på SM förra året när jag och underbara Ghisela kom 6a

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela