Malin Åkerström

Hemma

Publicerad 2015-07-27 23:46:32 i Allmänt,

Nu är jag på hemmaplan igen efter 4 dagar i Kroatien. Så tacksam för att Anna bjöd just mig. Härligt med lite sol och bad. Speciellt nu när alla mina hästar är ur funktion. Att få rensa tankarna och komma bort var välbehövligt även om jag är hopplös och längtade till hästarna redan första dagen.

Landade vid 16 idag och Agneta fixade skjuts från Arlanda snäll som hon är. Jag red två fina galopphästar direkt när jag kom hem och känslan i sadeln är den bästa jag vet. Där känner jag mig hemma. Åkte sen till landet och fixade lite hos hästarna och även om klockan var mycket så kunde jag inte hålla mig från en skrittur på Contendra. Dock stegrade hon och landade i ett dike med vatten så hon gick omkull. Jag slungades fram på halsen men lyckades hänga mig kvar och hon kom upp på benen igen. Efter det var hon faktiskt snäll och kändes relativt mjuk och fin även om jag bara skrittar. 

Topanga har tappat en framsko vilket innebär katastrof.. Hon skulle ta Contendras plats på sundbyholms tävlingar denna helg.. Vi har en tid hos Hovis imorgon men om det går att få på en sko är mycket tveksamt.. Ledsen som tusan är jag över det då jag längtat efter denna vecka precis hela sommaren.. Känner mig uppgiven. Contendra som skadade sig, Wicky som skadade sig, Wicky som bara haft problem med livmodern och inte blir dräktig och nu Topanga också. Detta år är inte mitt år. Tack och lov så finns favvoMaggan och GoseVirus som ska hoppa på onsdag i Sundbyholm. Lite tröst även om jag så gärna vill vara där hela veckan! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela