Malin Åkerström

En lång men väldigt bra dag

Publicerad 2015-07-14 22:49:31 i Allmänt,

Imorse rullade jag och min gamla bil till Dalarna. Äntligen lite hoppning på schemat med favvo Maggan och Virus. 

Maggan var super och gjorde allt mer eller mindre perfekt. Härliga häst!! Jag själv har inte hoppat på 5 veckor men känslan fanns där och jag börjar veta allt bättre hur denna lilla fina häst funkar. 

Virus hoppade vi lite större på och han är för snäll. Min ridning var inte optimal men han kämpar i vanlig ordning på och gör sitt bästa. Det lossande mot slutet med min ridning som tur var. 

Alltid så trevligt att komma upp till Dalarna, fantastiskt snälla människor och lika roligt varje gång. 

På vägen hem stannade jag för att hälsa på Wicky som tillfälligt hänger i typ Avesta!? Den där lilla hästen får mig att känna sådan lycka. Idag gnäggande hon och kom springande när jag ropade på henne. Mitt hjärta smälte totalt och det var svårt att slita sig ifrån henne. Hon har en väldigt speciell plats hos mig. 

Åkte sedan och borstade och betade Contendra i Väsby en stund innan jag rullade vidare till Asta och Princen. Blev varsitt kvällspass på gräsbanan för dem. Väldigt fridfullt på kvällen och hästarna var pigga och glada. Känns så himla fräscha och i bra form just nu. 

En dag som denna uppskattar jag så mycket och den ger mig så mycket glädje och energi. Det här är det bästa som finns! 


Regnet öste ner men vad gör det när hästarna är så fina??

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela