Malin Åkerström

Topanga <3

Publicerad 2015-01-22 07:55:50 i Allmänt,

Gårdagen bjöd på ännu en förvirrande dag i skolan. Känns väldigt tungt och jobbigt det där.. 

Stallet är man ju tacksam över att det finns och att jag har fina hästar som bor där. Contendra var kanske inte överdrivet fin igår. Men de drog ner och släpade fram bommar vilket hon absolut inte gillar. 

Wicky och jag tog en tur ute och skrittade och travade. Det är tur att det har kommit lite snö så man kan jogga litegrann i alla fall. Hon var pigg som alltid men tuffar på oavsett mörker och väder. Härliga lilla häst!

Åkte sen till Topanga och mitt hjärta smälter av henne. När jag gick förbi hennes box sträcker hon sig för att kunna pussas. När jag skulle sitta upp så halkade jag klantigt nog och Topanga tog en egen tur på stallägarens tomt. När jag fångade henne så stegrade hon och bockade så pigg var hon allt. Red ut och galopperade i skogen. Terapi och balsam för själen om man gör det på den där hästen. Vild var hon men vi är lika lyckliga båda två när vi susar fram. Hon kan vända vilken dålig dag som helst till en bra dag. 

Var hemma rätt sent men gick och la mig hyfsat i tid. Är dock väldigt trött idag.. Har redan tröttnat på detta pendlande till skolan också.. 


Jordens bästa varelse <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela