Malin Åkerström

Tiden går för fort

Publicerad 2015-01-02 21:33:18 i Allmänt,

Nu sitter jag i soffan i björnrike och veckans skidåkning är redan över, vi kom ju nyss hit ju!? Imorgon återvänder vi hem igen. Både tråkigt och kul, det roliga är ju såklart att komma hem till hästarna. 

Ibland känner man att tiden går för fort och man hinner liksom inte riktigt med. Jag brukar ofta tycka det är bra för jag har alltid haft roliga tävlingar och saker att se fram emot. Men inte riktigt just nu. Nu skrämmer det mig att tiden skenar fram. Vill bara få stanna upp, andas och hinna med att förstå allt som sker. Sen september har jag liksom längtat ihjäl mig efter julafton och björnrike men nu är det över. Nu vill jag stanna tiden och få njuta av det som är bra innan det är för sent. 

Bra vecka har det i alla fall varit. Jag har åkt snowboard i 5 dagar och avslutade idag med att åka skidor. Snowboarden har som snabbast susat fram i 77.1 km/h och skidorna i 90.1 km/h. Skidorna vinner alltså den tävlingen men snowboarden är ändå roligast. Bowlat har vi också gjort idag och för första gången någonsin vann jag alla tre omgångar på min bana. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela