Malin Åkerström

Tåget min nya vän

Publicerad 2015-01-21 08:24:11 i Allmänt,

Sitter återigen på tåget mot skolan. Jag får beräkna att det tar 1h och 45 min från dörr till dörr ungefär. Kanske inte sådär väldigt fantastiskt men ska försöka utnyttja de 50 minuter jag sitter på tåget. Jag har precis läst klart kapitel 1 en vår första bok. Så nu är jag redo för första riktiga föreläsningen senare idag. (Om jag nu kommer ihåg ngt)

Igår kom jag till hästarna vid kvart i sex ungefär och mockade och trimmade båda rätt ordentligt. Wicky jobbade jag vidare på med raktriktningen, ngt som får henne att bli lite upprörd i ena varvet men inget hon inte snabbt kommer över. Hon är ju så långt ifrån andra hästar man kan komma och måste tränas utifrån en individuell plan. Varje gång man lyckas få igenom en sak blir man så lycklig. Ibland måste man bara låta henne vara lugn utan krav men ibland kan man ställa lite mer krav. Mitt lilla troll <3

Contendra jobbade jag med att försöka få henne att ta sig ut i hörnen. På runsten är det ett mer ett fast underlag och där jag står nu är det mer sand vilket gör att det skvätter på väggarna och låter mer. Hörnen är värst gällande detta. Gjorde en hel del övergångar mellan skritt-galopp-skritt-galopp osv. Vi fick jobba lite men det blev väldigt bra. När hon är fin så är hon riktigt FIN! Man kommer till ridning på henne på ett sätt som är svårt att göra med Wicky. På Contendra kan jag verkligen utveckla min egna ridning bra. Fina hästen <3


Haha hur liten ser inte trollis ut att vara här!? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela