Malin Åkerström

Söndag

Publicerad 2015-01-18 23:14:20 i Allmänt,

Sista dagen i frihet... 

Vaknade i Strängnäs imorse gjorde jag. Jag och min kille spenderade kvällen och natten där hos några av hans vänner. Trevlig kväll och god mat var det och mycket sjungande på sing star :)

Påväg tillbaka till mitt ödsliga Lindholmen hann jag med en lunchdejt med bästa Matilda inne i stan. Kul att kunna träffas lite mer nu när jag har flyttat hem. 

Var väl hemma vid 4 och åkte då till stallet. Tänkte skritta ut på Contendra som inte varit ute något i veckan. Underlaget har ju inte varit så roligt. C började snällt men sen slog det slint i huvudet på henne och jag fick kasta mig av i farten innan hon skulle ha fastnat i en taggtråd.. Ibland får hon sådana anfall och blir knäpp. Som när hon skenade igenom staketet in till Summer.. Eftersom jag vet att hon inte riktigt har några gränser och kan springa igenom staket så är det bättre att kliva av så hon inte skadar sig. Var väldigt nere och besviken när jag traskade hem till stallet men tog några varv i ridhuset som ändrade på det. Det började dock med att hon ställde sig rätt upp men då slog det mig att jag hade gramanen på. Det är andra gången jag har det på henne och jag tror att hon känner sig lite låst och fast med den. Men hon accepterade den och travade och galopperade som en fantastisk ängel en stund i alla fall. Då kan jag inte låta bli att le, hon är speciell men väldigt fin. 

Wicky trimmade jag och hade ett roligt men köttigt pass med henne. Hon var väldigt pigg idag men lyckades reglera traven rätt bra ändå. I galoppen studsade hon runt ett tag men hittade en givande övning som jag jobbade vidare med och vips så var hon reglerbar, lugn (för att vara Wicky) och lydig. En övning som gav oss ngt och jag älskar sådana pass. När man hittat ngt lite svårt som tar emot men som löser sig. Underbara lilla troll!! 

Kom hem 21.40 och har ätit toast och badat och ska sova nu. Blir tidig uppgång imorgon.. 


Vi besegrade inte mörkret idag men skam den som ger sig, älskade Tendran<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela