Malin Åkerström

Onsdag

Publicerad 2015-01-13 22:05:11 i Allmänt,

Direkt när jag vaknade imorse åkte jag till Topanga för att hjälpa mamma med piaffen på henne. Hon har lite svårt att förstå det där (Topanga alltså, inte mamma)  men vi har haft lite lång tid mellan träningarna av just det så inte så konstigt kanske. Tycker hon är finast ändå! 

Åkte hem en vända och kollade ett avsnitt av min serie innan jag åkte vidare till de andra hästarna. Contendra låg och sov i halmen i hagen när jag kom. Alla hästar har varsin stor halmbal i hagen så de har ngt att pyssla med på dagarna. W är lyrisk över det! 

Trimmade W och jobbade med bommar på C. Wickan var helt okej idag och C lite stökig men det blev superbra ordning på henne! :) fina små hästar jag har. 

Åkte vidare och var med på insläppet på stora wäsby så jag kan ta lite pass där framöver. Det kan behövas för en människa som kommer vara fattig när mitt nya liv börjar på måndag. Efter det åkte jag och Lena till ytterligare ett stall där jag red en häst som jag troligen kommer jobba vidare med. Ska tillbaka på fredag så får vi väl se hur vi ska lägga upp det hela. 

Nu är jag hemma och ska fortsätta mitt Harry Potter maraton men somnar troligen om en stund eller två. 

Evigt tacksam för denna häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela