Malin Åkerström

Nya livet har börjat

Publicerad 2015-01-19 21:25:49 i Allmänt,

Idag började jag mitt nya liv som påminner väldigt om ett gammalt jag hade. Jag har nämligen börjat plugga på Karolinska Institutet. 

Idag var vi samlade alla ca 400 studenter som börjar på KI i aulan i Solna. 36 av dessa tillhör min linje och vi kommer från och med imorgon höra till i Huddinge. Träffade 3 stycken från min klass i alla fall och de verkade trevliga. 

Åkte tidigt imorse och kom hem halv 7. Blev därför en snabbis i stallet :( min syster fyller nämligen år idag så är nu hemma och firar henne. Mockade åt båda och trimmade på Contendra i alla fall. Wicky fick sin vilodag idag då det ändå är min senaste dag denna vecka. Får dock dåligt samvete ändå... Men hon fick godis, pussar och nytt spån. Jag är inte van att spendera så kort tid i stallet vilket känns väldigt konstigt. Lite som ett svek mot mina kära hästar även om jag vet att de inte tar åt sig. 

Fick så himla många riktiga fina stunder på C idag. Hon har varit lite trotsig en period men idag var hon bättre än på ett par veckor. Såklart flyger hon till för ngt obehagligt men ändå så fin. Kan trimma i timmar på henne känns det som för att hon är så härlig. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela