Malin Åkerström

Mot skolan

Publicerad 2015-01-27 10:04:41 i Allmänt,

Igår hade jag eget arbete på valfri plats och jag spenderade den största delen av dagen i stallet. Trimmade på en fin Contendra och var några timmar hos Håkan med Wicky. Hann med att hjälpa Maria med Topanga också innan jag åkte och spenderade kvällen hos mormor för att plugga. Fick en del gjort men det finns mycket kvar att göra. 

Nu på morgonen har jag fixat hästarna. Trimmade Contendra som var helt okej och pysslade och ryktade på Wicky. Hon är en fånge i sin egen box i 6 veckor till att börja med. Det känns hemskt, hon som är van att gå på lösdrift ska nu inte få sätta sin hov utanför boxkanten. Men varje steg hon tar påverkar hennes skada negativt och ju mer still hon är desto fortare tar läkningen om det nu läker!? 

Vi ska jobba en stund i vår projektgrupp i skolan innan vi vid 12 åker på kollo med stora delar av klassen. Känner väl mest för att spendera min tid med Wicky just nu men det kanske blir roligt på kollot vad vet jag. Mamma lovade att se till att Wicky får mockat en gång i eftermiddag också! 


Trött litet hjärta igår <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela