Malin Åkerström

Lördag

Publicerad 2015-01-17 17:59:47 i Allmänt,

Näst sista dagen i frihet är idag.. Känns ju helt klart sådär. 

Jag har hoppar serier med båda hästarna idag. Wicky vilade igår och var därför lite extra pigg. Inget hon behöver vara direkt. Hoppade en serie där jag travade in till en 2-studs, sedan 1 språng till ett räcke och sedan två språng till en oxer. W gjorde den rätt okej. Hade rätt språng utom en gång med då styrde jag ur för att slippa en katastrof. Hon är så satans snabb i benen. Förut hade jag aldrig ridit henne in i en serie men nu går det rätt okej. Tror der ger henne mer än att bara hoppa enkel hinder. 

Contendra har jag aldrig travat in på en serie men hon klarade det galant. Hon har  ändå inte hoppat sen innan jul. Värmde upp henne med en 7-studs som hon gör grymt. Hon är så försiktig så hon jobbar bra och ser sig för hela tiden. Oxern ur serien höjde vi allt eftersom och satan så hon hoppade upp sig på den. Trots att jag kommer på halvlånga tyglar helt utan tryck. Bra styrketräning! Avslutade med att skutta över 3 räcken med 12 meter emellan ett par gånger. Blir ju 3 korta språng men nyttigt för C som gärna hoppar ganska långa språng. 

Väldigt nöjd med båda idag, framförallt över C. Älskar när man gör övningar som ger ngt. Som förbättrar sprången och tillför bra saker. Att det är styrketräning är dessutom en bonus. Ska försöka hoppa lite serier regelbundet nu ett tag. Båda mina hästar är ju rätt orutinerade. Men båda är så himla roliga att jobba med <3 


Halmen är mysig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela