Malin Åkerström

Hästar jag tränat och tävlat under min tid på Runten

Publicerad 2015-02-02 15:55:32 i Allmänt,

Ghisela 
the one and only. Jordens bästa häst som låtit mig uppleva så mycket. Tillsammans har vi varit med och tagit lag-sm Brons, kommit 6a på YR-sm, tait flera placeringar i svår hoppning och hoppat 150cm med bra resultat. Vi har tävlat internationellt och tagit många värdefulla placeringar. Jag kommer alltid vara henne evigt tacksam för allt och föralltid kommer jag att älska henne!
 
Britt 
Fina, fantastiska och speciella Britt. Vi har tillsammans tävlat till och med 145cm. Hon har tagit en hel del placeringar i 135cm och även med henne har jag tävlat internationellt. Finns ingen så personlig häst eller en häst som är som hon. Britt betyder väldigt mycket för mig med alla hennes egenskaper och jag saknar hela hennes uppsyn. Det är alltid med nöje man sitter på hennes rygg.
 
Zero summer
Kungen är han även kallad. Summer är den häst som jag har vunnit allra mest med. Jag har ridit honom i 2st YR-SM och har flera placeringar i 140cm. Startat 145, tävlat internationellt och deltagit i en höjdhoppning i Norge har vi också gjort. Han är kung och väldigt snabb och försiktig. Känslan att rida honom i en omhoppning är väldigt härlig. 
 
Dunder Divan cc
Diva är en liten prinsessa med en vilja av stål men med ett hjärta av guld. Hon är en fighter och kan allt. Hoppar så man får gåshud och oftast felfritt. Jag har ju tävlat henne som 5 och 6 åring och vi har felfria rundor i 130cm, startat falsterbo och breeders. Så kul resa med henne <3
 
Coolavin Drifter
Jag har tävlat denna lilla söta häst som 4 och 5 åring. Han är liten men lite av en kanonkula. Han har som sitt år som 5-åring vilken stjärna han är. Gick breeders och har många felfria 120 och även hoppat 125 felfritt. Missade Falsterbo men hade tillräckligt många felfria 120-rundor men han är en stjärna oavsett. Har man Drifter med på tävling vet man att man får en rosett med hem. 
 
Coolavin Calette
Calette red jag som 4-åring innan vi sålde henne. Svarta pärlan var ett av hennes smeknamn Callesprett också. Henne trodde vi alltid på då hon hade en sådan spänst och fint hopp. Gjorde sina 3 felfria 1m klasser som 4-åring och var en häst jag verkligen gillade. Jag har alltid fastnat för lite speciella ston. 
 
Runette
Rune som vi kallar henne tävlade jag bara i några månader innan hon skadade sig. Hon var då min favorit, så otroligt trevlig att rida och ville alltid göra sitt bästa. Hann starta en 130cm och hade ngn vinst och placeringar i 120cm. Världens bästa psyke har denna lila fina häst.
 
Cnocbán Silver Shadow
Silver var stallets charmtroll innan han såldes. En övervuxen connemara som man kunde göra allt med. Tränade både hoppning, dressyr och terräng på honom. Tävlade upp till 120cm med felfria rundor upp till och med 110cm. 
 
Ziramis
Zirre var en D-ponny som vi hade på försäljning. Vår första kund till försäljningsstallet. Tävlade inte honom men tränade honom hemma och hoppade banor på runt 110cm. Supersnäll liten ponny på alla sätt.

Develope 
Loppan hade vi på försäljning. Knappt tävlad när hon kom till oss, jag tävlade henne med placeringar upp till 125cm. Kunde sätta upp hur höga hinder som helst och hon hoppade. Väldigt trevlig att rida på marken också. 
 
Game Royal 
Det var världens snällaste och mest okomplicerade kille. Även han var på försäljning och jag tävlade honom upp till 120cm med placeringar i 110cm. 
 
 
Zalise
Zally hade vi på försäljning. En häst man med nöje och lätthet red varje dag. Hon var rätt perfekt byggd, otroligt välriden och hoppade med fin teknik. Vi tävlade upp till 120cm med placeringar. 
Zally utan vitt i ansiktet
 
Label Line H
Laban är en kärlek jag har i mitt liv och en häst jag är tacksam över att ha fått uppleva. Vi hade honom under en lite längre tid på försäljning så jag hann komma honom ganska nära. Vi tog oss från 120-140 och han hade placeringar i 130cm. En fantastisk häst med mycket hopp i sig. Om jag måste komma på en nackdel med honom så blir det att han hoppar så högt så jag nästan trillar av. Snygg och grym är vad han är!
 
 
 
Thindra 
Thindra var ett spänstigt litet sto. Hon hade inte så mycket rutin när hon kom till oss men vi tränade och tävlade 110cm. Hon var också på försäljning. 
 
 
Carat 8
Carat var ett sto med världens avstamp och så var hon super försiktig. Man fick en otroligt härlig känsla i varje språng och hon hoppade väl och noggrant. En häst jag tyckte mycket om att arbeta med. Vi tävlade upp till 130cm felfritt.
 
Carlando T
Carlando hade jag på träning och tävlade upp till 130cm med placeringar i 120cm. En häst med stora kvalitéer. 
 
Sherekaahn af sol
Tiger hade vi en lång period hos oss för träning och försäljning. Han gjorde sin första start som 6-åring 2014 och vi startade 125cm tillsammans och 120cm med felfria resultat.
 
Matanza 
Matanza är en D-ponny vi hade på försäljning. Hoppade runt 100cm banor på henne hemma och red ngn pay and jump. Pigg och välriden ponny. 

Fighting Spirit 
Spirre hade vi bara hos oss i ett par veckor och nu befinner han sig på det evigt gröna ängarna.

Leva
Leva var en 5-åring som haft föl som jag red i ett par veckor innan uppfödaren köpte tillbaka henne.

Tingeling
Tingeling red jag sista veckan på Runsten och provade på lite av varje. Trevlig, lättsam och rolig häst. 

Cybelle
Bella har jag mest bara hanterat men red henne en gång innan jag slutade. Hon är väldigt grön men har som jag tidigare nämnt samma pappa som min kära Ghisela. 

Hästar som har tillhört mig personligen

Valida W
Calida hade jag för min egen skull. Den spänstigaste häst jag någonsin suttit på och så rolig att rida. Känslig som tusan och västligt pigg och framåt. Tävlade henne upp till 140cm med flera vinster och placeringar upp till 130cm. Tyvärr höll hon inte så därför har jag inte henne längre. En häst jag aldrig kommer glömma <3

Contendra 

Contendra fick jag i slutet på april för min egen räkning istället för Calida. Idag äger jag henne. Hon har gått från noll till 120cm och jag är otrolig glad över henne och ser fram emot att jobba med henne varje dag. En spännande häst som aldrig blir långtråkig och en häst med mycket att ge om jag lyckas matcha henne på rätt sätt. 

Wicky 
Hon är ju mitt lilla lyckopiller sedan september 2011. Nu kallas hon dock mest för otursfågel.. Älskar henne gränslöst och kommer aldrig att ge upp hoppet om att en dag få nå våra mål. Vi kämpar tillsammans genom alla ups and downs livet har att ge oss. Bara genom att titta på henne gör mig glad. Hela hennes uppsyn gör mig lycklig i själen. Vi har tävlat 130cm med placeringar för 2,5 år sedan innan hennes första skada kom. 

Topanga 
Hon är min allra största kärlek och bästa vän här i livet. Utan henne känner jag mig inte hel. Hon är min trygghet och min älskade prinsessa <3 vi har tävlat upp till 130cm. Hon har gett mig runt 35st vinster och har omhoppning som specialitet. 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela