Malin Åkerström

Update

Publicerad 2015-02-17 13:40:10 i Allmänt,

Jag tror att jag ligger lite efter med den dagliga uppdateringen här. Har väl inte hänt så mycket speciellt.

I fredags trimmade jag Contendra, red Asta och Princen, hjälpte Maria med Topanga och red Bosse för första gången. En viktig sak att nämna kan ju vara att Bosse inte är inriden. Han är insutten och skrittad på. En väldigt känslig individ och jag håller på att lära känna honom och hur han vill bli hanterad. 

I lördags tävlade jag som sagt, red sen Bosse och sedan ut i skogen på Topanga. 

I söndags joggade jag Contendra ute, red Bosse och hoppade en superfin och fantastisk Topanga. 

Igår trimmade jag på Contendra och red Asta och Princen. Asta var väldigt pigg igår!  

Bosse har jag lyckats både skritta och trava själv på och över mycket upp och avsittning. Han är pigg och framåt men känslig. Jobbar honom alltid en stund från marken innan jag sitter upp. Vi avvaktar ett tag med galopp tror jag, ska nog träna på att styra och stanna ett tag till i skritt och trav. Gasa har han väldigt lätt för ;) 

I övrigt så har jag just nu praktik och min praktik är i Vallentuna vilket är nära och väldigt smidigt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela