Malin Åkerström

Sista praktikdagen denna vecka

Publicerad 2015-02-19 15:28:13 i Allmänt,

Är inne på sista dagen på praktiken denna vecka och det har varit både nyttiga och lärorika dagar med många olika typer av fall att jobba med. 

Har väl främst varit här mellan 8.30-16 på ett ungefär vilket har gett mig mycket mer tid i stallet och jag har inte ens behövt skynda mig. Vilket har resulterat i att jag har hunnit rykta och pyssla och låta var sak ta sin tid. 

Trimmade Contendra i tisdags med dessa eviga övergångar. Hon är rätt trevlig att rida på marken just nu även om mycket ska förbättras. Red även Bosse med hjälp av mamma och det var lite svårt tyckte Mr B till en början. Först var det lite trassligt med att sitta upp och för första gången var det andra hästar i ridhuset så Bosse var lite spänd. Men jag lyckades trava runt och byta varv och vända över i ridhuset. Väldigt duktigt för att vara fjärde gången han travar med ryttare. Bra att han får lite miljöträning. Han kunde möta andra hästar utan problem, det svåraste var om ngn annan smackade! 

Igår red jag ut på Contendra och Topanga och pysslade om Bosse. C är lite klurig ute men vi fick till det och T lika fantastisk som vanligt! 

När jag slutar vid 16 idag blir det direkt till stallet för att hinna med Bosse innan träningarna och sedan ska jag träna för Marcus med Contendra igen! 

Min Gostendra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela