Malin Åkerström

Resultat Hamre

Publicerad 2015-02-14 20:48:22 i Allmänt,

Uppstigning 05.00 för att ta min lilla Contendra och åka till Hamre och skutta två klasser.

Räknade ut att detta endast blev hennes åttonde tävling och ändå sköter hon sig så bra.

Felfri i 110cm, lite spänd men bättre än i Lurbos första klass. Hon rörde inte en bom och hoppar verkligen 110 på ett väldigt enkelt sätt.

För att slippa vänta så länge hoppade jag för första gången i avd A i 120cm. Vill ju absolut inte rida fort på henne då hon ska hitta sin språngkurva först. Banan bjöd på 15 språng så en längre bana än vad hon är van vid. Banan var inte bara lång utan rätt maffig för att vara 120. Dubbelt felfri skuttade en lugn och fin Contendra runt banan. 

Om ni bara visste hur stolt jag blir över henne. Hon är en tapper liten kämpe som mer och mer gör allt för mig. Så tacksam för att ha henne och för att jag fick möjligheten att köpa loss henne. Nu har hon 6 felfria starter i rad och jag är så glad över att få vara ryttaren som lotsar henne runt. Min framtida stjärna <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela