Malin Åkerström

På banan igen

Publicerad 2015-02-11 23:27:33 i Allmänt,

Eget arbete på valfri plats är mitt favoritämne i skolan och både idag och imorgon säger schemat att det är de som gäller. 

Började dagen hos Wicky idag och lindade och tog ut henne i den lilla rutan. Solen sken och som hon har njutit där ute. Älskade lilla hästen borde få gå på gröna ängar och vara lycklig. För det allra viktigaste är att hon är lycklig.. 

Åkte vidare och red Asta och Princen och vi är inne i en bra period. Asta skuttar lite lätta övningar och vi tar det försiktigt framåt och Princen har vi inte börjat hoppa ännu men jobbade lite med bommar idag. 

Åkte tillbaka till mina hästar och världens bästa Håkan kom ut och tittade på Wickys ben eftersom jag oroar mig över det. Inga direkt positiva besked blev det vilket känns tungt riktigt tungt. 

Red sen ut på Contendra vilket gick rätt bra. Väldigt pigg efter 2 dagars vila och väldigt vild när en rådjursincident inträffade men annars fin. Min stjärna!

Åkte sen och red ut även på Topanga. Vi busade och galopperade i mängder bara för vi älskar det så mycket. Att en liten häst kan ha ett så stort hjärta! 

Har precis lämnat in min första hemtenta vilket känns lite skrämmande men det får bära eller brista. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela