Malin Åkerström

Onsdag

Publicerad 2015-02-04 10:06:24 i Allmänt,

Har mockat åt båda hästarna på morgonen och sitter nu på tåget mot skolan. Börjar även idag klockan 11. 

Igår gick seminariumet vi hade väldigt bra. Men vi har två nya + en hemtenta till nästa vecka så ingen lugn stund ännu direkt. Slutade lite före 17 vilket var bra för jag tog tid på mig i stallet. När jag kom dit hade Wicky sparkat sönder väggen till sin granne och fixat två revor på hasen.. Ryktade och körde med massageborsten på henne och självklart fick hon massa godis innan jag lindade och satte in henne i boxen igen. Stallägarna lagade boxen medan jag fixade med henne.

Contendra ville såklart också ryktas så det fixade jag innan jag trimmade henne. Måste säga att hon är inne i ett flyt just nu och är superfin. Finns såklart saker att jobba med men jag är nöjd varje pass och galoppen fungerar super.

Hade även finbesök i stallet i form av Bell, Fanny, Bells pojkvän och kusin. Bell kanske börjar bli en hästmänniska vem vet!?  

Idag ska jag bara rida Topanga men åker och mockar en vända till åt de andra och pysslar med Wicky. 

Wickys försök till att bli fri.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela