Malin Åkerström

Livet

Publicerad 2015-02-03 09:58:56 i Allmänt,

Livet rullar på, mitt liv är ju helt annorlunda från ett jag bara för en månad sen hade. 

Igår var det måndag, det som ska vara sämsta dagen på veckan. Men min måndag var bra, en av de bästa vardagarna sen jag började skolan. Var i skolan 10-14.30 och mockade åt Wicky innan. Efter skolan åkte jag direkt till Asta som var lugn och snäll. Har hittat ett sätt jag ska prova rida henne på i en period och hade det bettet och tränset hon gillar mest. Känsligt litet sto den där Asta och med mycket tryck i sig. 

Åkte sen till mina djur och spenderade några timmar där. Mockade och fixade sedan Wicky i en timme, ryktade och bytte bandage. Första gången på en vecka som hon fick gå ut ur boxen till stallgången. Tror hon gick kanske totalt 4 meter eller så. Stackars min lilla älskade häst <3

Sen ryktade jag en stund även på Contendra innan jag red henne. Hon älskar att bli ryktat och står nästan med huvudet i marken och sover. Trimmade henne med mycket tempoväxlingar och hon var så himla fin i galoppen. Traven var okej men galoppen var grym både åt höger och vänster. I veckan väntar både hoppträning och tävling för henne :D 

Var väl hemma runt 21 och hann ta det lite lugnt innan jag satte på ett avsnitt av min serie att somna till. Händer aldrig att jag hinner det på vardagar så det uppskattas. Idag börjar jag 11 men slutar 17.. Har mockat åt båda hästarna på morgonen och proppat Wicky full med godis. Faktiskt en bra start på dagen att få åka förbi stallet och mina stjärnor. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela