Malin Åkerström

Ett besök på sjukhuset

Publicerad 2015-02-27 18:00:12 i Allmänt,

Ligger lite efter här men gårdagen blev allt annat än vad jag hade tänkt mig. 

Började med min sista dag på praktiken. Fick så fina betyg därifrån och uppskattar väldigt min tid på korallen. Tycker att båda mina handledare har varit grymma. På lunchen hann jag hem till min bror och äta. Längesen vi sågs och jag gillar ju honom trots allt så kul att ses.

Åkte till Asta och Princen och trimmade båda. Asta gav mig en flygtur och rastade av sig själv ett bra tag. En galopphäst blir aldrig trött.. Men när hon väl var fast igen så var hon väldigt trevlig att rida. Princen skötte sig som vanligt.

Åkte till mina djur och började med Bosse. Han var lite spänd idag och när jag skulle hoppa upp blev han skrämd av något och flög iväg i en väldig fart. Jag minns inte så mycket då jag flög av och landade på huvudet och fick åka ambulans till sjukhuset. Har en del minnesluckor och kände mig så obehagligt konstig med konstiga och sjuka tankar som hela tiden dök upp i mitt huvud. Resultatet blev en kväll/natt fastspänd på en hård brits och en ordentlig hjärnskakning. Såg inte mycket av sjukhuset då jag bara låg med huvudet fastspänd men jag minns en fantastiskt läkare. Han satt och stöttade mitt huvud efter jobbtid tills hans händer domnade bort. Han gjorde detta för min skull för att jag hade väldigt ont. En stor eloge till honom och ett stort tack för hans stöd! 

Idag mår man väl inte så bra. Ont på de flesta ställen tror jag men huvudet är värst. Har en stor bula i bakhuvudet som gör att jag helst inte vrider på huvudet en endaste millimeter. Har inte sovit så mycket heller då vi kom hem sent och mamma har väckt mig under natten. Men men inget är brutet och tacka gudarna för det! Stackars lilla Bosse <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela