Malin Åkerström

Dagarna rullar på

Publicerad 2015-02-25 23:13:40 i Allmänt,

Imorgon är sista dagen på praktiken. Närheten har gjort mina dagar så mycket lättare så jag längtar inte tillbaka till mina långa resor till skolan direkt.. Men men på fredag är jag tillbaka i Huddinge. 

Igår trimmade jag Contendra, det känns att hon tagit det lugnare men är ändå stundtals så fantastiskt fin. Allt kan ju alltid finslipas på men det tycker jag är kul. Speciellt när hon är så fin emellanåt. 

Bosse red jag på och han svängde runt på serpentinbågar i trav och galopperade i båda varven. Så duktig, det är väldigt kul att jobba med unghästar! De lär sig så fort och gör framsteg som man blir helt lycklig av. 

Idag red jag ut på Contendra. Hon är varken den snällaste eller lättaste ute och jag sitter väldigt löst mellan varven men jag vann och vi fick till fina stunder i ett härligt väder. 

Red även ut på Topanga fast under en stjärnklar himmel och en lysande måne. Balsam för själen och så himla mysigt. Veckans utan tvekan bästa stund!

Hann med en middag hos Anna också och nu är jag hemma och har fixat lite papper men ska sova så man orkar med en lång dag imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela