Malin Åkerström

Vissa hästar betyder lite mer än andra!

Publicerad 2015-12-17 22:45:22 i Allmänt,

Vissa hästar sätter djupare spår i ens hjärta än andra. Jag har några sådana hästar som alltid kommer ligga mig så oerhört varmt om hjärtat. 

Den första var min D-ponny Sweet As Candy. Vi fick 5 roliga år tillsammans även om det stundtals var tufft då hon var en riktig olycksfågel. Men vilken lycka hon gav och vilken kärlek vi delade. Med henne var jag från den stunden då jag av en slump provred henne helt fast och tvärsäker på att hon var ponnyn med allt och lite till. Det är med ett leende som jag tänker tillbaka på vår tid och allt vi gjorde. 

Nummer två är min älskade Topanga. Men vårt starka band har vuxit fram med tiden. Jag fick henne när Candy fortfarande fanns vid liv och jag tror att det är en orsak till varför hon kom att bli så speciell för mig och att det inte var kärlek vid första ögonkastet som med Candy. Topanga är min allra bästa vän, min trygghet, soulmate och så som jag älskar henne har jag aldrig älskat någon levande varelse tidigare. 

Nummer tre är min Wicky, mitt lilla lyckopiller med en vilja av stål men med ett riktigt gott hjärta. Hon påminner så mycket om Candy och med henne var jag fast redan vid första gången på hennes rygg. Man kände liksom, kosta vad det kosta vill men hon måste bli min. Vi har haft otur i större delen av vår tid tillsammans men jag kan ärligt inte vara mer stolt eller lycklig över allt vi har gjort ihop. Vi har ett speciellt band jag och Wicky, hon förstår mig och jag förstår henne. Vi kan liksom prata med varandra. Hon ger mig stöd, tro, hopp och kärlek och vad mer kan man önska sig av en annan individ? Ibland är inte hinder och tävling allt utan bandet mellan två individer av olika slag så mycket mer fantastiskt. Hon har spridit så ofantligt mycket glädje till mig och bara hennes uppsyn ger mig ett leende på läpparna. 

Nummer 4 och den sista som har en riktigt stor plats i mitt hjärta är en flygande gris. Vi kallar henne så men hon heter Ghisela och det är tur att hon är stor för det hjärta som finns där i måste vara gigantiskt och av rent guld. Den tid jag fick uppleva med henne borde jag skriva en bok om. För den tiden är den lyckligaste i mitt liv. Hon är den modigaste jag vet och den mest godhjärtade varelse som existerar. Hon har låtit så många av mina högsta drömmar slå in och jag kommer alltid att vara henne evigt tacksam för allt. Jag saknar henne mer än vad ord kan beskriva och det går inte en dag utan att jag tänker på henne och drömmer mig tillbaka till vår tid. 

Wicky, där uppe är hem för mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela