Malin Åkerström

Två dagar kvar

Publicerad 2015-12-10 07:26:23 i Allmänt,

Denna helg kommer kännas så skön efter denna praktikvecka. På praktiken gör vi inte så mycket så det blir långtråkigt och det känns inte så kul. Dagarna blir bara långa.. 

Tack och lov för stallet!! Så man får ha det lite kul om dagarna. Contendra trimmade jag på igår efter att ha skrittat och joggat fram henne på grusvägarna. Först kändes hon omöjligt spänd och hopplös men väl på ridbanan så blev det bra. Jag tyckte att vi fick till en bra känsla med hackamoret.. Längtar dock tills jag får lägga det på hyllan och rida med bett igen!

Princen red jag på igår och när Ferdinand som han liknar hemma hade vaknat till var han så himla fin. Asta var på Täby galopp för träning och snabbjobb med Ninni i tisdags så igår joggade hon bara på lina. På söndag ska båda springa. Det känns som att det är vår tur med lite flyt igen! 

Idag ska jag träna för Lotta med Topanga. Roligt roligt hoppas jag. Får se om jag hinner rida Contendra innan.. Beror på när jag får sluta på praktiken. De har en tendens att låta mig jobba över men låta min kompis som är på samma ställe sluta mycket tidigare..

Livets mening <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela