Malin Åkerström

Tunga ögonlock denna fredag

Publicerad 2015-12-04 08:01:22 i Allmänt,

Några intensiva dagar har sprungit förbi. I onsdags åkte jag till skolan för att vända hem igen då föreläsningen jag sett fram emot var felbokad.. 4 timmars pendlande helt i onödan. Red Asta och Princen när jag kom tillbaka från mitt pendlande och sedan red jag ut på Topanga innan jag åkte för att hämta hem Contendra. 

På Contendra fyndade man lite grejer i munnen bland annat rester från en vargtand och en stor rätt ny skada på tungan. Troligen uppkommit i samband med de språng jag gjorde med graman innan hon slutade hoppa helt.. Stackars min fina häst, hon är förlåten 100 gånger om för att hon inte ville! Nu ska hon sättas igång efter en månads vila. På bettlösa alternativ dessutom. Får nog höja min livförsäkring.. Väl hemma fixade jag stallet och red Wicky innan dagen slutade. 

Igår var föreläsningen istället men jag hade ingen möjlighet att gå då vi ska lämna in en hemtenta idag.. De som kunde gå sa att den var grym så det var ju synd!! Jag red och klippte Princen på morgonen, köpte ett hackamore efter det och åkte sedan till mormor för att skriva klart hemtentamen. Sen svängde jag förbi kontoret några timmar för att fixa mina fakturor. 

Jag kom till stallet rätt sent och började med att rida på Wicky. Hon går inte bra just nu, hon vill inte alls :( jag är väldigt orolig över det och det känns som att halva min värld håller på att rasa samman. Fick äntligen rida på min tendris i alla fall. Även om hon var helt lost när det gällde hackamoret. Hon fattade ingenting men jag lyckades trava 5 min utan att trilla av även om hon sprang på dubbla spår och bara ställd åt höger. Men men efter två veckor kanske vi är kompisar alla tre. 

Nu sitter jag på pendeln tröttast i hela världen tror jag, läser då att seminariet vi har 9-12 inte är obligatoriskt.. Jag hade alltså kunnat vara i skolan till klockan 13.. 

Back in the game <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela