Malin Åkerström

Praktiken är över!!!

Publicerad 2015-12-16 19:57:43 i Allmänt,

Idag gjorde jag min sista praktikdag och det är så skönt att slippa de där extremt långtråkiga dagarna.. Men jag har lärt mig två saker, hur man kör rullstol och hur man skriver in en patient i journalsystemet. 

Jag har ridit Asta och Princen de två senaste dagarna och de är väldigt lugna och snälla just nu. 

Contendra har även hon varit superfin i två dagar. Så skönt och roligt när det flyter på. Självklart måste hon ställa till med lite scener, en vit ponny med reflexer är ju dödsläskigt och en människa med mockhinken är förfärlig i hennes ögon. Men vad gör det när hon är så fin i övrigt!?

Topanga har gjort hela min dag idag. Den där hästen är det bästa som finns att trimma på. Jag förstår inte ens hur man kan vara så perfekt. Hon är livets finaste varelse och min stora kärlek här i livet. 

Min pappa ska ha en klapp på axeln och ett stort tack för att han är världens bästa och har byggt en isolerad vattenlåda till mina hästar. Igår hade den klarat en natt ute i -8 grader. Så nöjd med både vatten och hölåda nu. 

Imorgon är det back to Huddinge. Brukar hata det men det känns så mycket bättre än Geriatriken.. 

Fint väder hade jag och Topanga idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela