Malin Åkerström

Praktik

Publicerad 2015-12-08 07:25:50 i Allmänt,

Usch så tidigt det blir när praktiken börjar redan 7.30 på Danderyds sjukhus.. Denna vecka kommer bli intensiv. 

I söndags sprang Princen hem första utanför pris platsen.. Trots att han låg 2a i starten. Efter att jag hade tagit i mina hästar efter Täby så åkte jag till kontoret och spenderade kvällen där. 

Igår började praktiken och jag känner redan hur mycket jag skulle vilja ändra på där. Efter praktiken hade jag alla 3 stallen. Topanga red jag ut på, jag trimmade på Asta och joggade Princen. Contendra skrittade jag ut på före och efter den kvart jag var i ridhuset och travade och galopperade. Det var 8 hästar i ridhuset, en som longerade, två som tömkörde, hästar som gick in och ut, hästar som slog ihop sina skor och frustade, det var en tuff dag i Contendras liv och mycket att vara rädd för. Men jag fick henne ganska bra med mig i alla fall. 

När jag kom hem runt 22 var batteriet i mig  helt urladdat och jag känner mig mer eller mindre död idag. 


Wickys himmelrike <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela