Malin Åkerström

Livet rullar på

Publicerad 2015-12-06 07:46:46 i Allmänt,

Just nu sitter jag i sadelkammaren och väntar på att hästarna ska äta upp sin frukost så jag kan börja släppa ut. Tidig morgon med andra ord och Helga eller vad stormen nu heter härjar fortfarande.

Contendra har nu gått tre dagar med hackamore och igår lyckades jag ställa henne för första gången till vänster också. Hon är fortfarande lite lost men vi kämpar på och tycker båda två att det äger att vara back in the game igen. Vi rider korta pass men i alla gångarter.

I fredags var jag på avskedsmiddag med Jenny och min gamla chef på runsten. Avskedet var till mig även om jag slutade för 11 månader sen.. Hellre sent än aldrig!? Super god middag blev det och lite drinkar på det, jättetrevligt! Saknar det där livet och Ghisela så att det gör ont exakt varje dag! 

Igår övade jag i dressyrsadeln när jag red ut på Topanga. Måste öva till en dressyrclinic.. Att sitta ned i ökad trav är ju helt omöjligt och med sådär långa läder flyger benen mest runt. Vi ska ta i alla fall en dressyrträning innan så vi inte skämmer ut oss helt. De andra som ska rida är dressyrryttare så de har ju ett stort försprång. Men det ska bli kul att prova på något annat! 

Nu ska jag börja mocka lite medan hästarna äter upp det sista. Håll tummarna får Young Prince idag som ska springa på Täby! Lite flyt skulle verkligen sitta fint. En ny jockey har vi idag så hoppas att hon rider honom bra!

Ghisela, prisutdelning i Falsterbo, ett av mina bästa minnen!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela