Malin Åkerström

Hektiskt

Publicerad 2015-12-19 07:39:51 i Allmänt,

De senaste dagarna har varit lite hektiska och även denna dag kommer att bli det. 

I torsdags hade vi sista föreläsningarna inför jul och nyår. Vi har faktiskt inga föreläsningar på nästan en månad men vi är inte lediga då två stora arbeten väntar på att jag ska sätta igång med dem. 

Asta och Princen levererar fina pass och känns mjuka, sammarbetsvilliga och glada. 

Contendra är som hon är. Igår gav hon mig i överlag en fantastisk känsla. Jag skrittade och travade fram på grusvägen för att sedan gå till ridhuset då jag inte ens tänker försöka få henne att gå över järnvägen. Gå in i ridhuset ville hon inte och stegrade och for iväg så jag fick hoppa av men då ville hon inte heller men efter lite övertalning gick hon in. Uppsittningen i hennes hathörna gick ju sådär. Hon skenade iväg och välte pallen.. Efter det var denna hathörna ännu mer besvärlig än vad den redan är. Att få henne avslappnad i den eller på långsidan mot den är helt omöjligt. Jag red säkert förbi och kämpade en miljard gånger men det hjälper inte. Hon har bestämt sig för att kasta sig, vända och fara omkring när hon närmar sig den. Men trots allt detta så var hon så fin faktiskt. Hon var lätt, kvick, avspänd på övriga platser i ridhuset och så himla lyhörd för min sits och mina hjälper. Hon är inte lätt den där hästen men när hon är så fin mitt i allt annat som snurrar i hennes huvud så känns det hoppfullt. Desto mer lydig hon blir för mig desto bättre hoppas jag att det blir. 

Igår blev nästan alla julklappar inhandlade och jag åt lunch med min bästa mormor. 

Nu ska jag hetsmocka innan hästarna om en stund ska få gå ut. Contendra ska ridas och jag ska iväg på Pay and jump med Maria och Apple. Efter det ska Asta och Princen ridas, mina hästar ska in, mina fakturor på kontoret ska göras och ikväll är det middag, gissa vem som blir sen till den!?

Knäppa fantastiska häst! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela