Malin Åkerström

Dressyrclinic

Publicerad 2015-12-29 21:10:43 i Allmänt,

Idag har jag gjort något som jag aldrig har gjort förut, jag red en dressyrclinic för Caroline Darcourt på fina Vällsta. Jag red såklart Topanga som skötte sig så bra och var så fin. Det var också en sitsexpert där och sa hur man skulle tänka för att aktivera de muskler som man behöver. Jag fick märkligt nog beröm för min sits även om dressyrsadeln inte direkt är min vän. Det var kul att få chansen att vara med och min prinsessa till häst tyckte också det. Världens bästa Topanga!! 

Idag sattes jag och Contendra inför ett stort dilemma när jag skulle rida henne, antingen hänga med körhästar i ridhuset eller slåss med järnvägen för att rida ut. Jag valde det sista alternativet. Men jag red till min kompromissgräns med henne och hoppade av där för att gå med henne över järnvägen. Underlaget är lite väldigt hårt ute just nu men vi lyckades jogga en stund på en äng och hon var mycket fin. Igår tog jag med henne till Foderby för att hoppa studs med mamma och Maria. Även då var Contendra superfin!! Mamma hoppade faktiskt studs på Topanga vilket kanske har hänt max 2 gånger tidigare. Topanga överlevde! 

Jag känner mig så kluven i tillvaron just nu, man vill så mycket men hinner så lite och då är jag ändå inte i skolan.. Pluggar speciellt mycket gör jag inte heller.. Jag har till och med varit för lat för att åka till mormor och plugga.. Men mormor förtjänar lite julledigt som står ut med mig så mycket. 

Hjärtat <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela