Malin Åkerström

Älskade helg

Publicerad 2015-12-12 21:38:37 i Allmänt,

Helg har nästan aldrig varit så uppskattad som denna. Praktiken har lärt mig en sak denna vecka, hur man själv kör en rullstol. Som om det skulle göra mig bättre inom mitt yrke..

Igår gav jag upp hackamore med Contendra och bytte till bett några dagar för tidigt. Men det var som att trycka på en knapp för direkt kom min vanliga Contendra tillbaka. Hon var avspänd och så lätt och mjuk och fin. 

Idag är jag ledig för första gången på länge. Försökte mig på att sova länge men misslyckades.. Men chillade i alla fall halva förmiddagen. Åkte upp till stallet och mockade och pysslade med Wicky innan jag åkte till Asta och Princen. Imorgon är det tävling för båda galopphästarna. 

Jag vet inte vart dagen tog vägen för efter galopphästarna åkte jag och red Contendra och nu är jag hemma 21.30. Tendris och jag hade ridhuset för oss själva och även om soptunnorna där inne ser ut som köttätande monster så är hon så mycket bättre att rida på bett. Nu ser jag fram emot imorgon när jag får rida igen. 

Snart blir det middag och sen ska jag sova för imorgon har jag morgonen i stallet. 

Jag älskar henne mer än livet <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela