Malin Åkerström

Sommar <3

Publicerad 2015-08-07 13:52:26 i Allmänt,

Idag skiner solen på landet. Vi ligger ute och solar och badar. Skönt är det och vattnet är inte sådär kallt så man får en chock när man hoppar i. Ska det vara såhär fint nu vill jag verkligen inte flytta hem igen. Att skolan börjar om 3 veckor försöker jag förtränga så gott det går...

Veckan har varit ganska intensiv och bra. Jag har ridit Asta och Princen mån,tis,ons och Tors. Utöver de har jag ridit Jody, Contendra och Pysen. Mamma har haft Topanga och måste rida med mig när jag rider Contendra så vi slipper bråka och hamna i alla diken. Igår bjöd på Contendra på en del magiska stunder. Så fin hon kan vara!! Jody går som tåget, alltid densamma och riktigt fin. Pysen har jag haft det lite jobbigt med. Vi har lagt ribban på en enkel nivå och jag tycker att han blir bättre och bättre. Men jag kan inte förstå hur Maria kan hoppa 120cm banor på honom och dessutom med flera vinster! 

Contendra åkte med mig hem i onsdags för att få nya skor. Hon fick sova en natt på Vällsta då jag jobbade på kontoret nästan hela dagen igår. Nu stannar jag på landet tills på söndag då flyttlasset går hem till Lindholmen igen.. Mina hästar flyttar även till ett nytt stall då!



Ponnysarna! 

Kommentarer

Postat av: fridawisky

Publicerad 2015-08-08 07:00:18

Vilket stall ska du flytta till?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela