Malin Åkerström

Pay and jump

Publicerad 2015-08-29 18:47:19 i Allmänt,

Igår kom Tova hem till mig på kvällen för en myskväll, mycket trevligt! Idag var vi först hos mina hästar och jag hoppade igenom en serie med Contendra. Vi måste träna träna träna för att bli riktigt bra. Det som har hänt nu när hon inte hoppat på så länge är att hon blir lite spänd. Men av serie hoppning så varvar hon ner och väntar bättre på hindren. Tycker hon gör bra ifrån sig men vet att hon kan snäppet bättre! Är så sjukt taggad på att få henne så himla fin. Vill träna och hade det gått hade jag ridit henne flera gånger om dagen ;)

Sen rullade vi till foderby och hämtade upp Oscar och åkte till Söderby för en pay and jump. Söderby har jag spenderat 9 år på när jag hade hästarna där så lite kul att komma tillbaka. Oscar hoppade 90cm felfritt och utan problem. Nu är han strax redo för min syster. 

Red galoppisarna efter det och nu ska jag ut och äta middag med Tova i stan och invänta en kompis 30-års fest! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela