Malin Åkerström

Det är full rulle

Publicerad 2015-08-12 22:28:27 i Allmänt,

Inte har jag långtråkigt just nu i alla fall, dagarna skulle behöva vara länge så jag hinner med allt jag vill göra. 

Igår red jag Asta och Princen på morgonen, varsitt lätt pass då de idag har tävlat. Åkte sedan till Håkan med Contendra och hon ser bra ut och får börja hoppa igen. Senaste veckorna har jag ridit henne i alla gångarter så hon är igång vilket känns så himla bra. Skönt att ha det bekräftat av en veterinär att hon är frisk även om jag inte känt eller sett något. Skuttade sedan lite på henne när jag kom hem. Sprången var super men där emellan var hon inte så lätt. Men det kommer hon måste bara hoppa av sig ett par gånger först. Jody red jag ut på tillsammans med Sofia. 

Åkte sedan och trimmade på Pysen innan jag åkte hem och sov. 

Idag var jag hos hovslagaren med Topanga imorse. När vi kom hem red jag ett intervallpass på gräsbanan. Jag tror jag har använt alla ord jag kan för hur Fantastik hon är och för hur mycket glädje hon ger mig. Men jag måste ändå upprepa mig, hon är ju bäst! 

Åkte sedan till Täby för att grooma mina favorit galoppisar. Trots lite otur i starten då Asta blev påsprungen så levererade hon årets bästa lopp och fick pris!! Hennes jockey öste beröm över henne och sa att hon kommer vinna i år. Princen levererade kanske inte årets bästa lopp och fick för första gången i år inget pris. Tufft motstånd men ändå bara en hästläng från att komma 2a eller 3a. Han sprang bra och fick också beröm över hur fin han är. Jag är ju verkligen inte så duktig när det gäller galopp men jag tycker att Asta och Princen är otroligt fina och båda har stor potential vilket är roligt. 

Red Pysen när jag var klar där och idag var en dag då det finns hopp för även honom att bli en riktig häst. Jag gillar Pysen men mest för hur han levererar med min syster. Tar med sig priser varje gång från tävling och hoppar otrolig bra. 

Sedan var det bara mitt stall kvar. Red endast Jody då Contendra har vilodag. Känns tråkigt, jag vill trimma!! Men Jody var fin i alla fall. Putsade lite och kvällsfodrade innan jag begav mig hemåt. 

Det är väl detta som hänt, imorgon är det dags för roadtrip igen vilket ska bli så roligt!! 



Galoppisar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela